۵۱۸ هزار نفر؛ ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها | توافق‌ بورسیه‌ای با روسیه

۵۱۸ هزار نفر؛ ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها | توافق‌ بورسیه‌ای با روسیه

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:ابراز نگرانی معاون وزیر علوم از تأخیر در راه اندازی شبکه علمی کشور، رئیس دانشگاهی که معاونت
اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
ابراز نگرانی معاون وزیر علوم از تأخیر در راه اندازی شبکه علمی کشور، رئیس دانشگاهی که معاونت را پذیرفت، تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها در دانشگاه‌ها، توافق‌های بورسیه‌ای ایران و روسیه و ... اهم اخبار آموزش عالی در ۲۴ ساعت گذشته است.
  • تولد «شبكه علمي كشور» به برنامه پنجم مي‌رسد؟

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكتر محمدحسين اميد معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با ابراز نگراني از عدم اجرای حکم برنامه پنجم توسعه براي راه اندازی شبکه علمی کشور، گفت: با وجود گذشت بیش از 4.5 سال از برنامه پنجم توسعه، هنوز زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه آماده نشده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز موفق به تحویل شبکه علمي كشور نشده است.

اميد افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با شبکه فیبرنوری اختصاصی با پهنای باند زیاد به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و بارگذاری محتواي علمی به عهده دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر موسسات علمی است.

  • رئيس اسبق دانشگاه تهران، معاون شد

فارس: محمود نیلی‌ احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در حکمی دكتر محمد رحیمیان استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران را به سمت معاون پژوهشی این دانشگاه منصوب کرد. رحيميان بیست و پنجمین رئیس دانشگاه تهران است كه از 21 مهر 1367 تا پنجم مهر 1372 رياست دانشگاه تهران را عهده‌دار بوده است.

  • تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها در دانشگاه‌ها

فارس: سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقيقات و فناوري از تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها و موسیقی با محوریت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متولی آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌ در دانشگاه‌ها است؛ البته وزارت علوم نيز مشارکت دارد.

  • جزئيات حمايت دانشگاه آزاد از اختراعات بین‌المللی

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد در جلسه شورای هدایت استعداد درخشان، با تأكيد بر انجام فعاليت‌هاي تحقیقاتی با هدف تجاری‌سازی محصولات، گفت: اداره تجاری‌سازی در تمامی باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان استان‌ها تشکیل شود.

رئيس دانشگاه آزاد از افزايش تعداد واحدهای فناور دانشگاه آزاد به 800 واحد و تعداد مراکز رشد از 73 مرکز به 150 مرکز تا پایان سال 96 خبر داد و درخصوص حمایت از اختراعات دانشجویان این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی اختراعات بین‌المللی که با پسوند این دانشگاه به ثبت رسیده باشد حمایت کرده و تمامی هزینه‌های آن را پرداخت خواهد کرد.

  • توافق‌هاي بورسيه‌اي دانشگاه‌هاي تهران و سن پطرزبورگ

مهر: محمود نیلی احمدآبادی که در اجلاس مشترک دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه حضور دارد با نیکلای میخالویچ کروباچف، رئیس دانشگاه دولتی «سن پطرزبورگ» روسیه دیدار کرد. اعطای بورس‌ میان دو دانشگاه از نتایج این دیدار بوده است.

  • ۵۱۸ هزار نفر؛ ظرفيت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها

مهر: دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگا‌ه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را 518 هزار و ۲۹۰ نفر در ۱۷ هزار و ۵۰۸ رشته محل اعلام کرد و گفت: داوطلبان تا روز پنجشنبه ۷ آبان فرصت دارند در این مرحله از پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کنند.